Long time no see!

 
 

Det var ett himla bra tag sen man skrev ett inlägg på bloggen. Tänkte berätta vad som har hänt i mitt liv de senaste två åren. Till och börja med har jag tagit studenten! JIHO! Fast nu i efterhand måste jag säga att jag saknar skolan lite grann. Är så less på att jobba dag in och dag ut… Hur som helst så jobbar ju inom vården, vilket är ett jätte härligt arbete. Men åt andra sidan är det inget arbete som jag vill jobba med restan av livet. Därför har jag sökt in skola nu till våren, så håll tummarna att jag tar mig in! :D

 

Har varit på resande fot lite då och då. Första resan var väl förmodligen studentresan, vilket blev till Alanya i Turkiet. Vi hade super roligt, speciellt när nästan hela våran ålderskrets från Kalix var där. Efter resan var det bara ladda om till en vecka studentfirande. Studenten bestod av festande, bal och utsläpp och vita mössor. Som vilken student som helst. 

 

Nästa resa blev till Ayia Napa med en killkompis. Cypern är ju verkligen ett jätte fint ställe. Kristall blått vatten och fina stränder. Priserna är väl hyfsat lika Sveriges priser. Men annars festade vi på en hel del, sola, bada, träffade nya roliga människor och bara njöt! Besökte även Ayia napa en till gång nu i höstas med några tjej kompisar, och det var lika bra denna gång! 

 

Bara drygt två veckor efter Cypern for jag till Turkiet igen med mina föräldrar. Hade så himla tur att min kompis skulle dit samtidigt med hennes mamma och moster. Då passade vi på att gå ut där någon dag. Annars var det mestadels bara en skön och avslappnade semester med sol och bad.

 

Nästa resa blev till Playa Del Ingles. Vi for dit i Januari och hade himla tur med vädret! Fick höra att de inte har haft sådan värme på över 60år. I Playa Del Ingles tog vi det lugnt, vandra i öken, sola och badade. Blev även lite Partaj ;)

 

Nu glömde jag ju helt bort att Thailand var ju faktiskt första resan jag gjorde efter jag slutade blogga. Thailand har ju sådan otroligt vacker natur! Man kan ju inte annat än älska de. Vackrastränder, fin natur och underbar värme! :)

 

Sen i mars/april bar det vidare mot USA. Vi flög till LA , hyrde bil därifrån. Sen körde vi direkt till Anaheim och var där i några dagar. Besökte Disney world och besökte även en fin strand (Huntington Beach). Från Anaheim körde vi till Las Vegas, vilket var as grymt! Spelade på rouletten och vann 500kr! (skratt). Besökte fontänen vid Caesars Palace. Prövade även skjuta med en glock pistol. Efter Vegas körde vi tillLos Angeles. Där besökte vi walk of Fame, Universal , Holly Wood skylten, Manhattan beach, Venice beach och shoppade en hel del! Till sist men inte minst bar det vidare till San Francisco. (Min favorit). Vi körde efter High Way One och stannade i Santa Barbara, Malibou och Montarey. 

 

 Nästa resa blev till Magaluf med några tjej kompisar. Vilket var lika roligt som vanligt. Magaluf är nog de roligaste ”feststället” jag har varit på hittills, iaf runt Medelhavet. I magaluf bjöds det på massa partaj, sol och bad. Denna resa är även känd som det försvunna salt karet, men berättelsen kommer jag nog inte berätta (skratt).

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elise

Vilka underbara bilder! :)

2016-10-05 @ 15:59:25
URL: http://elisebags.se
Postat av: Anonym

Gillar både cypern och turkiet. Nice stränder o klart vatten
From corinas.for.me

2016-10-05 @ 16:51:40
URL: http://corinas.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0