Tjock av light läsk?

Hör människor snacka om det här över allt! Idag kom min syrra hem och vi satt i soffan och hon sprättade upp en redbull som var light. Sedan frågade hon mig, Amanda blir man tjock av det här? Då var det droppen! Nej man blir inte tjock av light läsk. Finns ingen studie som jag har hittat som säger att light läsk gör dig tjock! Sedan finns det flera forskare som säger att light läsk triggar sötsuget så du stopper i dig massa sötsaker efter du har druckit en. Men själva drickan blir du inte tjock av, det är omöjligt eftersom den innehåller 14kcal? Om du inte ha självdisiplin och sitter och stoppar i dig massa onyttigheter så är det ju sjäkvklart att du går upp i vikt? Sedan är väl inte light läsk bra att dricka eftersom det innehåller massa skit ämnen. Om någon inte håller med mig får ni gärna skicka i en kommentar där det finns en studie som säger tvärttom! Kom ihåg att vatten är det bästa! ;)
 
(Finns även en studie som visade att folk som drack vanlig cola gick upp medan dom som drack light faktiskt förlorade några hekton)
 
 

Kommentarer
Postat av: zyzz

bam! Du har rätt i precis allt du säger. Bäst är att bara dricka vatten, men hur jävla kul är det? #yolo. Men ska man dricka något så är light läsk överlägset bäst att "hobbydricka". Det finns INGEN energi what so ever i light läsk, det innehåller inga kalorier and with that said så gör det dig heller inte tjock. Jag har druckit light läsk sen jag började träna och ta det lite seriöst för det är KUNG! Light läsk gör dig inte fet för fem öre. Du blir fetare av ett äpple än du blir på 5L cola zero . slut!

"-blöblöblö man blir fet av aspartam, lightläsk är ändå sämre. /Alla randoms."
-Uhm? Facepalm, NEJ. De må vara dåligt i EXTREMT stora mängder för kroppen (blir fortfarande inte fet). Men vad fan är inte dåligt i stora mängder för kroppen?

Svar: Precis! :D
Amanda Sandberg

2014-03-01 @ 00:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0